Bo w życiu nie chodzi o to żeby przeczekać burzę, lecz by nauczyć się tańczyć w deszczu
Steven D. Wolf

Tutoring szkolny to indywidualna praca z uczniem, oparta na wzajemnym szacunku, zaufaniu i współpracy uczniów, rodziców i nauczycieli.

Tutoring może być rozwojowy, opiekuńczo – wychowawczy albo dydaktyczny. Ma na celu dążenie do rozwoju własnego każdego podopiecznego.

Tutor – opiekun ucznia, mądry dorosły,  towarzyszy mu, wspiera, dba o relacje. Poznaje jego potencjał i pracuje na mocnych stronach. W ten sposób każdy młody człowiek może rozpoznać własne talenty, podnieść poczucie własnej wartości, realizować plany i marzenia.

Tutee – uczeń,  na początku musi sobie postawić cel, do którego chce dążyć. Musi rozpoznać własne mocne strony i  obrać drogę jaką będzie dążył do celu.

Tutoring jest ważny dla szkoły ponieważ jest:

– efektywnym wsparciem w pracy dydaktyczno – wychowawczej,

– szansą na stworzenie przyjaznego środowiska i relacyjności w szkole,

– szansą na rozpoznawanie potencjału i mocnych stron uczniów,

– szansą dla rozwoju i tworzenia przestrzeni dla kreatywności

W naszej szkole tutorami są:

Małgorzata Targosz

Jestem liderką i wiem, że cele bywają osiągalne łatwiej lub mniej łatwo. Są też takie, których nie można osiągnąć tu i teraz, które wymagają pracy i czasu. Wiem też, że są różne drogi dochodzenia do celu – bywają proste lub mocno pokręcone. Są też ścieżki, których początkowo nie dostrzegamy lub pomijamy, bo wydają się niewarte uwagi i dopiero zmieniając perspektywę odkrywamy ich istnienie lub walory.

Niezależnie od tego, czy interesuje Cię bardziej cel czy raczej podróż do celu – zapraszam do rozmowy. Podczas indywidualnych spotkań będę Ci towarzyszyć w procesie odkrywania lub precyzowania własnych zainteresowań i celów,  będę pomagać w poszukiwaniu wewnętrznych zasobów pomocnych w wyborze najlepszej drogi ich osiągania bądź poradzenia sobie z impasem lub decyzją. Mogę też po prostu rozmawiać, gdy będziesz tego potrzebować.

Tutoring postrzegam jako okazję do rozmowy i wymiany myśli, formułowania ważnych pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi, które następnie stają się szansą na rozwój.

Kogo zapraszam? Osoby zainteresowane rozwojem osobistym, które chcą refleksyjnie spojrzeć na swoje mocne strony i wartości, chcą się nauczyć ustalania celów i priorytetów
w planowaniu działań oraz rozwinąć efektywność w procesie uczenia się.

Grażyna Stelmach

Jestem absolwentką wydziału filologii romańskiej Uniwersytetu Śląskiego.

Moją pasją są książki, jazda na rowerze, góry , które pozwalają mi na relaks, przemyślenia
i radzenie sobie ze stresem. Cenię sobie relacje z ludźmi. Moim zdaniem właśnie dzięki komunikacji rozwijamy się,  poszerzamy nasze horyzonty, wymieniamy doświadczenia, uczymy się wzajemnej empatii i szacunku.

Tutoring postrzegam jako możliwość rozmowy i tworzenia przestrzeni do rozwoju. Chcę towarzyszyć młodemu człowiekowi, przysłuchiwać się i akceptować, pokazywać, że każda
z osób może się rozwijać jeśli tylko zechce jak w cytacie  Dominicka Coniguliaro:

„Jeśli chcesz być tam, gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś. Jeśli chcesz osiągnąć to, czego nigdy nie miałeś, musisz robić to, czego nigdy nie robiłeś.”

Jeśli chcesz żebym to właśnie ja Ci towarzyszyła w tej drodze, zapraszam na tutoring naukowy, może język francuski stanie się twoją pasją. Jeśli zadecydujesz, że chcesz uczestniczyć w  tutoringu rozwojowym będziemy wzmacniać Twoje mocne strony, masz ich wiele a Ty wybierzesz sobie cel, który chcesz realizować.

Jest w końcu tyle rzeczy, o których marzymy …

Sylwia Pieczyk

Jestem absolwentką kierunku “muzyka” Studium Nauczycielskiego oraz germanistyki Uniwersytetu Opolskiego, w latach 1995/96 byłam stypendystką programu DAAD na Uniwersytecie w Bochum (Niemcy).

Od 1998 roku pracuję jako nauczycielka języka niemieckiego w I LO im. H. Sienkiewicza
w Kędzierzynie-Koźlu i przygotowuję uczniów do państwowego egzaminu z języka niemieckiego DSD I oraz DSD II. Moi uczniowie wiele razy zdobywali najwyższe laury
w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Języka Niemieckiego.

Moją pasją jest muzyka klasyczna i śpiew, uwielbiam matematyczne łamigłówki i podróże pociągiem.
Prywatnie jestem żoną i mamą wspierającą syna w rozwoju jego muzycznych pasji
i spełnianiu marzeń.

Jeśli chcesz się rozwijać, to pomogę również Tobie dotrzeć do wyznaczonego celu!

Zapraszam na spotkania tutorskie!

Krzysztof Kazanowski 

Jestem nauczycielem historii, Wiedzy o Społeczeństwie oraz Historii i teraźniejszości, jednak posiadam również kwalifikacje do nauczania geografii i etyki. Mam za sobą bogate doświadczenie, bo swoją edukacyjną przygodę rozpoczynałem w latach 90-tych ubiegłego stulecia. Uczyłem w szkołach podstawowych, gimnazjach, liceum dla pracujących. Obecnie nauczam w I Liceum Ogólnokształcącym im. Henryka Sienkiewicza w Kędzierzynie-Koźlu, gdzie zajmuję się edukacją obywatelską na lekcjach WOS i HiT oraz współpracuję ze szkołą demokratyczną z Gliwic. Nie ukrywam, że zmiana środowiska, wymagała także ode mnie podnoszenia swoich kwalifikacji oraz rozwijania umiejętności, dlatego zdecydowałem się na tutoring. Chciałbym wiedzę teoretyczną przełożyć na praktykę, stąd kieruję zaproszenie do współpracy do młodych ludzi, którzy chcą rozwijać się w niekonwencjonalny sposób. Chcącym poszerzyć swoje horyzonty oferuję wsparcie, które  nie tylko wynika z praktyki nauczycielskiej, ale także opiera się na zebranym przeze mnie doświadczeniu. Przez wiele lat pracowałem jako dziennikarz radiowy, a obecnie współpracuję z portalem zajmującym się szeroko pojętą kulturą niezależną. Specjalizuję się także w edukacji z zakresu praw człowieka oraz poświęcam szczególną uwagę tematyce globalnej i ekologii. Kocham podróże, więc zajmują mnie również tematy związane z różnorodnością kulturową, gdzie  wyjątkowe miejsce zajmuje muzyka. Od ponad trzydziestu lat aktywnie uczestniczę
w rozwoju rodzimej sceny reggae, jako wykonawca i animator. Cenię niezależność
i autonomię w podejmowaniu decyzji, która w tutoringu może odgrywać istotną rolę we współpracy z młodym człowiekiem. Widząc w tej formie edukacji szansę na kształtowanie nowych kompetencji,  zachęcam do podjęcia wyzwania.

Aldona Cybulska

Jestem absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, specjalność Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne.

Propaguję zdrowy styl życia wśród dzieci, młodzieży i dorosłych jako trener personalny
i nauczyciel wychowania fizycznego.  Od 20 lat jestem związana z branżą fitness, co daje mi możliwość poznawania wyjątkowych osób, które stanowią dla mnie ciągłą motywację
i wyzwania.

Obszar mojego szczególnego zainteresowania to poszukiwanie i podążanie różnymi ścieżkami mentalnej i świadomej pracy z ciałem. Jestem miłośniczką prozdrowotnych form ruchowych i chętnie dzielę się tą wiedzą i doświadczeniem z innymi, jako nauczyciel PILATES  i międzynarodowy instruktor BODYART. Aktywność ruchowa to dla mnie sposób oraz klucz do osiągnięcia doskonałego samopoczucia fizycznego i psychicznego.

Wytrwale dążę do celu i podążam za swoimi marzeniami…wierzę, że to MY sami jesteśmy KREATORAMI własnego szczęścia i spełnienia. Na co dzień kieruję się maksymą EVERYTHING IS CHOOSE.

Jako mama dwójki dzieci to, co wiem na temat wychowania i rozwoju mam okazję obserwować i doświadczać w praktyce.

Tutoring postrzegam jako okazję do indywidualnych spotkań, szansę na wspólne poszukiwania, wymianę myśli, towarzyszenie w drodze formułowania ważnych pytań
i poszukiwania na nie odpowiedzi.

Kogo zapraszam ?

Wszystkie zainteresowane osoby do spotkań zarówno w ramach realizacji celu dydaktycznego (inspirowanie do pogłębiania wiedzy w preferowanym obszarze), jak i rozwojowego (refleksja nad osobistymi zasobami i wartościami, ustalanie celów i priorytetów oraz wybór dalszej ścieżki życiowej, rozwijanie umiejętności uczenia się, zarządzania czasem).

Magdalena Chylińska

Jestem absolwentką Wydziału Teologicznego Uniwersytetu Opolskiego o specjalności katechetyczno-pastoralnej. Interesuję się wieloma rzeczami- lubię muzykę, sport (zwłaszcza siatkówkę), kocham język i kulturę włoską, ale także aktywność fizyczną, którą staram się praktykować zgodnie z zasadą „w zdrowym ciele, zdrowy duch”, a przede wszystkim bardzo sobie cenię rozmowę z drugim człowiekiem. Uwielbiam poznawać ludzi, a także uwielbiam nowe wyzwania, które sprawiają, że za każdym razem robię „krok do przodu”. Uparcie dążę do celu, a moim mottem życiowym są słowa: „Rób to, co kochasz”.

Moją pasją jest teologia, która pozwala mi szerzej patrzeć na świat i ludzi wokół siebie. Chcę „zarażać” nią innych. Będę prowadzić w naszej szkole tutoring dydaktyczny, który przygotowuje do wzięcia udziału w olimpiadach przedmiotowych z tego zakresu, ale także do olimpiad, konkursów interdyscyplinarnych, czyli takich które łączą w sobie teologię i inne nauki takie jak np. geografia, wychowanie fizyczne, elementy prawa

Dlaczego tutoring?

Myślę, że jest to możliwość dostrzeżenia w drugiej osobie- człowieka przez dialog, który zawsze buduje relacje pomiędzy osobami, pozwala się poznać, dostrzegać w drugim człowieku jego „mocne strony”. Spotkania tutorskie, które będę prowadzić to szansa także na rozwój, na realizację postawionego celu, który zawsze będzie sukcesem niezależnie od wyniku!

Jeśli chcesz wyruszyć pod moim tutorskim okiem w tą przygodę zdobywania wiedzy,  poszukiwania jej, poznania swoich możliwości,  zapraszam na tutorską kawkę lub herbatkę!

Adam Domin

Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, ze specjalizacją Zarządzanie i Organizacja w Sporcie.

Jako nauczyciel wychowania fizycznego wyznaję idee – „w zdrowym ciele zdrowy duch”.

Jestem również trenerem Kadry Narodowej B w lekkiej atletyce, gdzie pracuję indywidualnie z zawodnikami klubowymi, oraz zawodnikami kadry.

Moim nadrzędnym celem jest rozwój sportowy. Jestem konsekwentny w swoich poczynaniach i uporczywie dążę do wyznaczonych przez siebie celów. Wyznaję zasadę – „wszystko albo nic”. Jestem oddany temu co robię i staram się to robić na 100%.

Czym jest dla mnie tutoring?

Tutoring jest dla mnie okazją do spotkania i odkrywania nieznanego.

Kogo zapraszam?

Kogoś kto poszukuje nowych rozwiązań. Kogoś kto patrzy szerzej, a przede wszystkim kogoś kto chce się tym dzielić i pokazać, że wiele prozaicznych rzeczy można zrobić w nietuzinkowy sposób, który może przynieść  świetne wyniki. Opierając się o słowa Georga Washingtona Carvera – “When you do the common things in an uncommon way, you’ll command the attention of the world.”