Kandydatko, Kandydacie,
Szanowni Państwo Rodzice i Opiekunowie,
Misją naszej szkoły jest wspieranie młodych ludzi w życiowym rozwoju. Stawiamy na wszechstronny rozwój ucznia: naukowy, społeczny, emocjonalny, kulturalny i fizyczny. W naszym przekonaniu dobrze wykształcony człowiek to osoba o szerokich horyzontach, świadoma siebie, niezależna w myśleniu, która potrafi widzieć więcej i głębiej, a w swoim sposobie patrzenia uwzględnia dobro człowieka i świata.
Naszą ofertę adresujemy do młodych ludzi, którzy w sposób świadomy chcą się uczyć i są gotowi wziąć odpowiedzialność za swoją przyszłość.
Pracujemy w sposób nowoczesny, a nasze metody nauczania i oceniania podążają za zmianami społecznymi. Uczymy krytycznego myślenia, samoświadomości i odpowiedzialności za wybory. Zaszczepiamy w naszych uczniach chęć uczenia się przez całe życie i rozwijamy wewnętrzną motywację do nauki. Uświadamiamy, że uczenie się to proces, w którym sposoby na zdobywanie doświadczeń i wiedzy są bardzo różne, a droga którą przebywamy w procesie uczenia jest równie ważna jak efekt końcowy. Łącząc tradycyjne i nowoczesne metody nauczania udzielamy konstruktywnej informacji zwrotnej wybór postepowania pozostawiając uczniowi. W ten sposób dajemy uczniom poczucie sprawstwa i przygotowujemy do przejęcia odpowiedzialności za swoje życie.
Nasz absolwent ma świadomość, że nauka jest procesem, który nigdy się nie kończy, a rozwój naukowy powinien iść w parze z rozwojem osobistym.
W naszej szkole każdy uczeń jest ważny. My jesteśmy dla każdego ucznia.
Dyrektorka
Małgorzata Targosz
Nasza misja
|
Wspieramy młodych ludzi w życiowym rozwoju, kształcimy ich niezależność intelektualną oraz uważność na potrzeby człowieka i świata.
Misja ta wskazuje nam kierunek i stanowi punkt odniesienia dla podejmowanych przez nas działań i decyzji.
Dzięki temu tworzymy szkołę uważną, która umożliwia wszechstronny rozwój uczniów oraz dobrze przygotowuje ich do dalszego kształcenia i pełnienia różnych ról społecznych.
Podążając za misją pracujemy w zwinny sposób, w którym metody nauczania i oceniania dostosowujemy do zachodzących zmian społecznych i wymogów współczesnego świata. Uczymy krytycznego myślenia, otwartości na naukę, odwagi zadawania pytań i podejmowania działań. Rozwijamy samoświadomość i uczymy odpowiedzialności za dokonane wybory. |
Nasze wartości |
· Szacunek – działamy w dobrej wierze szanując godność człowieka. · Współpraca – działamy jako jeden zespół, przez co jesteśmy silniejsi. · Odwaga – do wyzwań podchodzimy z otwartym umysłem i elastycznie. · Odpowiedzialność – działamy w sposób godny zaufania, przejmując odpowiedzialność za efekt. · Kompetencja – stale inwestujemy w swój rozwój we wszystkich obszarach ważnych w życiu. |
Jak uczymy? |
· W centrum uwagi jest uczeń i jego potrzeby rozwojowe. · Pracujemy warsztatowo i laboratoryjnie, nadajemy praktyczny sens nauce. · Rozwijamy zdolność myślenia, stawiamy na rozwój kompetencji przyszłości. · Angażujemy uczniów w proces uczenia się stosując odwrócone techniki i uczenie się nawzajem od siebie. · Rozwijamy motywację wewnętrzną wdrażając do uczenia się przez całe życie. · Stawiamy ambitne cele i podajemy kryteria sukcesu, dzięki czemu uczeń wie do czego dąży. · Koncentrujemy się na istotnych treściach, przez co uruchamiamy dogłębne uczenie się. |
Jak oceniamy? |
· Uczenie to proces, doceniamy postęp. · Informujemy co i jak będzie oceniane, nie zaskakujemy uczniów. · Stosujemy ocenę sumującą wyrażoną w procentach, która dokładnie odzwierciedla postęp. · Stosujemy ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć. · Udzielamy konstruktywnej informacji zwrotnej, nie kategoryzujemy. |
Jakie tworzymy relacje?
|
· Traktujemy się z życzliwością. · Komunikujemy się bez przemocy. · Słuchamy potrzeb. · Redukujemy stres. · Współdziałamy w projektowaniu edukacji. |
Jak pracują nauczyciele?
|
· Wspierają. · Towarzyszą. · Motywują do rozwoju. · Aranżują sytuacje edukacyjne. · Stale się rozwijają, mają pasje. |