Drodzy Młodzi Ludzie i Szanowni Rodzice
I LO w K-Koźlu – szkoła inna od innych
To prawda i fakt określający naszą społeczność. Jesteśmy szkołą, która w swojej optyce zauważa każdego człowieka, ponieważ to ON jest najważniejszy. U nas każdy jest inny, ale wszyscy równi!
Dzięki temu naszą misją jest umożliwienie i asystowanie uczniowi w jego edukacyjnych i społecznych poszukiwaniach i rozwoju. Celem naszych działań jest to, aby absolwent kozielskiego Sienkiewicza był człowiekiem światłym, odważnym i mądrym, znającym swoją wartości, ale i doceniającym innych, bowiem ZAWSZE trzeba widzieć człowieka w człowieku.
Nadrzędną wartością, według której tworzymy i działamy jest stałe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie:
„Quo vadimus?” – Dokąd zmierzamy?
A dokąd ty zmierzasz?
Możesz pójść tam z nami!
Dyrektor ILO w K-Koźlu
Wojciech Czapla
Nasza misja
|
Wspieramy młodych ludzi w życiowym rozwoju, kształcimy ich niezależność intelektualną oraz uważność na potrzeby człowieka i świata.
Misja ta wskazuje nam kierunek i stanowi punkt odniesienia dla podejmowanych przez nas działań i decyzji.
Dzięki temu tworzymy szkołę uważną, która umożliwia wszechstronny rozwój uczniów oraz dobrze przygotowuje ich do dalszego kształcenia i pełnienia różnych ról społecznych.
Podążając za misją pracujemy w zwinny sposób, w którym metody nauczania i oceniania dostosowujemy do zachodzących zmian społecznych i wymogów współczesnego świata. Uczymy krytycznego myślenia, otwartości na naukę, odwagi zadawania pytań i podejmowania działań. Rozwijamy samoświadomość i uczymy odpowiedzialności za dokonane wybory. |
Nasze wartości |
· Szacunek – działamy w dobrej wierze szanując godność człowieka. · Współpraca – działamy jako jeden zespół, przez co jesteśmy silniejsi. · Odwaga – do wyzwań podchodzimy z otwartym umysłem i elastycznie. · Odpowiedzialność – działamy w sposób godny zaufania, przejmując odpowiedzialność za efekt. · Kompetencja – stale inwestujemy w swój rozwój we wszystkich obszarach ważnych w życiu. |
Jak uczymy? |
· W centrum uwagi jest uczeń i jego potrzeby rozwojowe. · Pracujemy warsztatowo i laboratoryjnie, nadajemy praktyczny sens nauce. · Rozwijamy zdolność myślenia, stawiamy na rozwój kompetencji przyszłości. · Angażujemy uczniów w proces uczenia się stosując odwrócone techniki i uczenie się nawzajem od siebie. · Rozwijamy motywację wewnętrzną wdrażając do uczenia się przez całe życie. · Stawiamy ambitne cele i podajemy kryteria sukcesu, dzięki czemu uczeń wie do czego dąży. · Koncentrujemy się na istotnych treściach, przez co uruchamiamy dogłębne uczenie się. |
Jak oceniamy? |
· Uczenie to proces, doceniamy postęp. · Informujemy co i jak będzie oceniane, nie zaskakujemy uczniów. · Stosujemy ocenę sumującą wyrażoną w procentach, która dokładnie odzwierciedla postęp. · Stosujemy ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć. · Udzielamy konstruktywnej informacji zwrotnej, nie kategoryzujemy. |
Jakie tworzymy relacje?
|
· Traktujemy się z życzliwością. · Komunikujemy się bez przemocy. · Słuchamy potrzeb. · Redukujemy stres. · Współdziałamy w projektowaniu edukacji. |
Jak pracują nauczyciele?
|
· Wspierają. · Towarzyszą. · Motywują do rozwoju. · Aranżują sytuacje edukacyjne. · Stale się rozwijają, mają pasje. |