Nasza misja: Wspieramy młodych ludzi w życiowym rozwoju, kształcimy ich niezależność intelektualną oraz uważność na potrzeby człowieka i świata.
Tytułem wstępu |
Drogi Kandydacie, Szanowni Państwo Rodzice i Opiekunowie naszych Kandydatów,
Misją naszej szkoły jest rozwijanie dociekliwych, ciekawych świata, refleksyjnych i zaangażowanych młodych ludzi, którzy pomagają tworzyć lepszy i pełen pokoju świat. Stawiamy na wszechstronny rozwój ucznia: naukowy, społeczny, emocjonalny, kulturalny i fizyczny. W naszym przekonaniu dobrze wykształcony człowiek to osoba o szerokich horyzontach, niezależna w myśleniu, która potrafi widzieć więcej i głębiej, a w swoim patrzeniu na świat uwzględnia dobro człowieka.
Uczymy pracowitości, odpowiedzialności i krytycznego myślenia, rozwijamy wewnętrzną motywację do nauki. Zaszczepiamy w naszych uczniach chęć do uczenia się przez całe życie i uświadamiamy, że najważniejsza jest droga, którą przebywamy w procesie uczenia się, a nie osiąganie samych celów. Łącząc tradycyjne i nowoczesne metody nauczania uczymy kooperatywnie, a w procesie oceniania udzielamy konstruktywnej i wspierającej informacji zwrotnej. Ufając naszym uczniom, pozostawiamy im wybór, w ten sposób dajemy im poczucie sprawstwa i przygotowujemy do przejęcia odpowiedzialności za swoje życie.
Nasz absolwent ma świadomość, że wiedza, którą zdobył i wciąż zdobywa, ma służyć pomnażaniu dobra w sobie i świecie, a rozwój naukowy powinien iść w parze z rozwojem osobistym. W naszej szkole każdy uczeń jest ważny. My jesteśmy dla każdego ucznia.
Dyrektorka Małgorzata Targosz
|
Nasza misja | Wspieramy młodych ludzi w życiowym rozwoju, kształcimy ich niezależność intelektualną oraz uważność na potrzeby człowieka i świata |
Nasze wartości |
· Szacunek – działamy w dobrej wierze szanując godność człowieka · Współpraca – działamy jako jeden zespół, przez co jesteśmy silniejsi · Odwaga – do wyzwań podchodzimy z otwartym umysłem i elastycznie · Odpowiedzialność – działamy w sposób godny zaufania, przejmując odpowiedzialność za efekt · Kompetencja – stale inwestujemy w swój rozwój we wszystkich obszarach ważnych w życiu |
Jak uczymy? |
· W centrum uwagi jest uczeń i jego potrzeby rozwojowe · Pracujemy warsztatowo i laboratoryjnie, nadajemy praktyczny sens nauce · Rozwijamy zdolność myślenia, stawiamy na rozwój kompetencji przyszłości · Angażujemy w proces uczenia się stosując odwrócone techniki i uczenie się nawzajem od siebie · Rozwijamy motywację wewnętrzną wdrażając do uczenia się przez całe życie · Stawiamy ambitne cele i podajemy kryteria sukcesu, dzięki czemu uczeń wie do czego dąży · Koncentrujemy się na istotnych treściach, przez co uruchamiamy dogłębne uczenie się |
Jak oceniamy?
|
· Uczenie to proces, doceniamy postęp · Informujemy co i jak będzie oceniane, nie zaskakujemy uczniów · Stosujemy ocenę sumującą wyrażoną w procentach, która dokładnie odzwierciedla postęp · Stosujemy ocenianie kształtujące, które pomaga się uczyć. · Udzielamy konstruktywnej informacji zwrotnej, nie kategoryzujemy |
Jakie tworzymy relacje?
|
· Traktujemy się z życzliwością · Komunikujemy się bez przemocy · Słuchamy potrzeb · Redukujemy stres · Współdziałamy w projektowaniu edukacji |
Jak pracują nauczyciele? |
· Wspierają · Towarzyszą · Motywują do rozwoju · Aranżują sytuacje edukacyjne · Stale się rozwijają, mają pasje |