Kandydatko, Kandydacie,
Szanowni Państwo Rodzice i Opiekunowie,
Z roku na rok przełamywane są kolejne bariery w medycynie, które dotychczas wydawały się nieprzekraczalne. Znaczny rozwój dokonuje się w dziedzinie farmakologii, chirurgii laparoskopowej i e-medycynie. W wielu profesjach medycznych, szczególnie tych, w których duże znaczenie ma kontakt z ludźmi, coraz wyraźniej dostrzega się też potrzebę zwracania uwagi na styl pełnienia ról zawodowych.
Odpowiedzią na to wyzwanie jest klasa biologiczno-chemiczna, która stawia na łączenie kompetencji twardych, opartych na wiedzy i umiejętnościach praktycznych, z rozwojem kompetencji miękkich. Pod okiem doświadczonych i zaangażowanych nauczycieli lub we współpracy z uczelniami wyższymi uczymy naszych uczniów zgłębiać tajniki wiedzy naukowej z zakresu biologii i chemii przy równoczesnym angażowaniu ich w projekty prozdrowotne i ekologiczne. Prowadzimy warsztaty i zajęcia laboratoryjne, na których uczniowie sami sobie przygotowują preparaty do obserwacji mikroskopowych i makroskopowych, zgłębiają tajniki świata molekuł, pracują nad zrozumieniem podstaw metod wykorzystywanych w wielu dziedzinach około medycznych. Nauka przez doświadczanie prowadzi do nabycia umiejętności związanych z planowaniem eksperymentu, zbieraniem i przetwarzaniem uzyskanych wyników, stawianiem hipotez, formułowaniem wniosków i argumentowaniem, rozwija zainteresowania i pogłębia wiedzę oraz uczy kompetencji społecznych.
Jestem przekonana, że dzięki tej wiedzy absolwent klasy biologiczno-chemicznej będzie umiał się uczyć i wzbudzać własny potencjał oraz będzie dokonywać świadomych wyborów by prowadzić prozdrowotny tryb życia.
Dyrektorka
Małgorzata Targosz
Przedmioty rozszerzone:
|
1. biologia, 2. chemia, 3. do wyboru: laboratorium biochemiczne, matematyka, język angielski lub niemiecki (z możliwością przystąpienia w szkole do bezpłatnego egzaminu DSDI lub DSDII i zdobycie certyfikatu znajomości języka niemieckiego na poziomie A2/B1 lub B2/C1) |
||||||||||||||||||||
Języki:
|
1. I język – angielski lub niemiecki z programem DSD 2. II język – jeden spośród: niemieckiego, włoskiego, francuskiego, rosyjskiego |
||||||||||||||||||||
Przedmioty brane pod uwagę w procesie rekrutacji: |
1. język polski, 2. matematyka, 3. biologia, 4. chemia lub język obcy. |
||||||||||||||||||||
Proponowane zajęcia dodatkowe | zajęcia kreatywne z ekologii, klimatologii, zajęcia laboratoryjne z biologii i chemii, projekty z zakresu ekologii, biologii i chemii | ||||||||||||||||||||
Możliwości kontynuowania kształcenia | Nauka w tym oddziale przygotowuje do matury na poziomie rozszerzonym z biologii, chemii i matematyki. Absolwenci mogą studiować medycynę, farmację, weterynarię, fizykoterapię, biologię, biotechnologię, technologię żywienia, dietetykę, chemię, biochemię, inżynierię sanitarną, inżynierię chemiczną, ochronę środowiska, ratownictwo medyczne, kosmetologię i wiele innych. | ||||||||||||||||||||
Informacje uzupełniające istotne dla uczniów kształcących się w oddziale |
Profil klasy skierowany jest do uczniów, którzy chcą rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia przyrodnicze. Mamy świetnie wyposażone pracownie i pracujemy innowacyjnymi metodami. Na nietypowych zajęciach doświadczalnych projektujemy, prowadzimy eksperymenty, stawiamy hipotezy, weryfikujemy, dyskutujemy i rozwijamy się. Współpracujemy z: Uniwersytetem Opolskim (Wydział Chemii), Politechniką Opolską (Wydział Biotechnologii), Uniwersytetem Wrocławskim (Wydział Chemii i Przyrodniczy), Uniwersytetem Jagiellońskim (Wydział Anatomii Człowieka), Uniwersytetem Śląskim (Wydział Biotechnologii) |
||||||||||||||||||||
W tej klasie będziesz mogła/ mógł | • Rozwijać swoje zainteresowania poprzez nowoczesne metody nauczania. • Rzetelne przygotować się do matury z przedmiotów kierunkowych. • Realizować projekty z zakresu ekologii, klimatu lub biologii • Pracować wolontaryjnie w kole PCK i DKMS. • Wykonywać autorskie doświadczenia w trakcie lekcji. • Prowadzić eksperymenty w ramach laboratorium biochemicznego. • Rozwijające umiejętności bazujące na ciekawości poznawczej. • Realizować działania proekologiczne, bo dobrostan planety jest ważny. • Brać udział w ważnych wydarzeniach naukowych takich, jak: Festiwale Nauki, Noc Biologów, Śląskie Miasteczko Naukowe. • Przygotować się do Olimpiady Biologicznej, Ekologicznej, Wiedzy o Mózgu, Chemicznej i Promocji Zdrowego Stylu Życia. Dodatkowo pająk zamieszkuje jedną z klas biologicznych. 😉 |
||||||||||||||||||||
Siatki godzin: |
|